Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Skolebestyrelsesmøde - Tirsdag den 7. januar 2020

 

Skolebestyrelsesmøde - Referat

Tirsdag den 7. januar 2020 kl. 17.00-20.00

Skolens lærerværelse

 

 

Forældrerepræsentanter:

  • Anni Baun Danielsen
  • Camilla Arent - Afbud
  • Jette Hyldal Deichman
  • Michael Andersen
  • Peter Beiter Brasholt - Afbud
  • Rasmus Edelberg - Fraværende
  • Sune Wæsel

Suppleanter:

  • 1. sup. Filip von Spreckelsen – Blev indsuppleret

 

Elevrepræsentanter:

  • Martha - Fraværende
  • Flora

 

Medarbejderrepræsentanter:

  • Henrik Tolstrup Larsen SFO
  • Lasse Skjerlie Gilling, lærergruppen

 

Ledelsesrepræsentanter:

  • Jakob Toft
  • Jens Zachariasen
  • Kristian Lohmann - Afbud
  • Michael Halvorsen

 

 

Tidsplan Ca.

Status

& Bilag

Referat – Del 1

Ansvar

Navn

 

 

 

 

 

17.00

 

Beslutning

 

  1. Godkendelse af dagsorden

Dagsordenen blev godkendt, med tilføjelse af punkt 4a og 4b

 

 

Sune

 

17.05

 

Beslutning

Bilag

 

  1. Godkendelse af referat

       Referatet d. 10. december 2019 blev godkendt

 

 

Kristian

 

17.10

 

 

Beslutning

 

 

  1. Revidering af princip om understøttende undervisning

Bilag udsendt

Jens orienterede om hvilke revideringer der allerede er fortaget i forhold til det der stod i det oprindelige princip fra 2016

 

Princippet blev godkendt og kan lægges på hjemmesiden i skabelon og med dato for vedtagelse i Bestyrelsen.

 

 

Jens

 

17.25

 

 

Drøftelse

 

  1. Planlægning af årsmøde og valghandling til bestyrelsen

Survey – indhold og udarbejdelse

Drøftelse af digital dannelse som oplæg til forældre vedrørende ”princip om digital dannelse”

 

-----------------------------------------

Sune fortalte kort om sidste år. Der blev afholdt to møder på samme dag, så så mange som muligt havde mulighed for at deltager. Der blev inden mødet udsendt en survey som forældrene skulle bevare.

 

Dette ønskes gentaget.

 

Der blev besluttet fire hovedpunker:

Beretning (Bestyrelse og elevråd)

Survey

Digital dannelse

       Byggeri

 

Sune laver en disposition til bestyrelsens beretning til næste møde, inkl. vikarforbrug og skoleorkester.

 

Survey skal være den samme, dog suppleres den med et par spørgsmål om AULA og digital dannelse – Jette står for dette, også til næste møde.

 

Kristian spørger elevrådet om de har mod på igen at lave en beretning.

 

Bestyrelsen besluttede at skolebestyrelsens årsmøde afholdes

Mandag den 18. maj 2020

Første møde kl. 17-18:30, andet møde kl. 19:30-21:00

 

4.a    Ledelsen har til dette punkt udarbejdet et notat omkring brug og

          håndtering af mobiltelefoner på Ny Hollænderskolen

 

       Jens fremlagde kort Notatet vedr. retningslinjer vedrørende brug af

       mobiltelefoner på Ny Hollænder

 

Bestyrelsen tog Notatet til efterretning (Notat er vedhæftet dette referat som bilag, og lægges på hjemmesiden under principper).

 

 

4.b   Byggeri

         Sune fremlagde status fremkommet ved informationer fra       

         aktindsigten ang. Byggeriet.

         Sune vil i samarbejde med Annie forfatte en mail til forvaltningen      

        og udvalget.

        Tidsplan for byggeriet: Skolen skal rømme den gule bygning den

        14. juli 2020 og byggeriet skulle stå færdigt i december 2021

 

        Jens fremlade kort, hvordan planerne indtil videre ser ud mht.

        shared space.   

 

 

 

Bestyrelsen

 

 

18.05

 

Orientering

 

  1. Meddelelser

       Elevrepræsentanter: Valgfagsbrev til Ungdomsskolen m.fl.

                                             

Medarbejderrepræsentanter:       

  • Lærerrepræsentant:

Lasse har været afsted som TR i Odense for at høre om lærerkommissionens resultater.

Der er ansat ny lærer, før jul. Mange gode ansøgere i feltet.

  • Pædagog SFO:

Henrik har besked fra Fortet. Der er PT to langtidssyge. På SFO er Lone vendt tilbage fra barsel og vi har fået ny Studerende.

       

Fortets ledelse:

Det er korrekt at der pt mangler to personaler.

 

SFO ledelse:

Skybrudsprojektet er endnu engang blevet forsinket

 

Skolens ledelse:

Nyt skema for lærere og pædagoger fra uge 4 2020.

Der er er nu kommet endelige retningslinjer ang. Elevfravær fra

ministeriet.

Den 30. januar har skoleledelsen en dag sat af til planlægningen af

byggeprocessen.

 

       Formanden/medlemmer:

Intet

 

 

 

Flora

 

Lasse

 

 

 

 

 

Henrik

 

 

 

 

Michael

 

 

Jakob

 

 

 

Jens

 

 

 

 

 

 

Sune

Best.

 

 

Tidsplan Ca.

Status

& Bilag

Referat – Del 2

Ansvar

Navn

 

18.30

 

18.50          

 

 

 

      Spisepause

 

  1. IT indsatser i matematikundervisning på Ny Hollænderskolen

Oplæg fra Lasse

 

Der blev talt i bestyrelsen om digital dannelse

Spørgsmålet er nu – hvad skal bestyrelsen lave et princip om eller skal bestyrelsen overhovedet lave et princip.

 

Der var enighed om at bestyrelsen ikke på nuværende tidspunkt laver et princip for digital dannelse, men at der arbejdes videre med emnet.

Det blev foreslået at der i surveyen til forældrene kunne være et par spørgsmål vedr. digital dannelse.

Det blev forslået at vi til årsmødet laver en slide med et par bullits der beskriver hvad vi gør i skolen og hvad vi forventer at forældrene gør.

 

Det blev vedtaget at:

Jens og Lasse laver et udkast til, hvad vi som skole gør og hvad forældrene kan forvente at vi som skole gør. Dette udkast sendes til Sune som så laver delen om forældrenes ansvar.

Det samlede udkast kommer på dagsordenen til næste møde

 

 

 

 

Lasse

 

19.10

 

Beslutning

 

 

  1. Kommunikation fra mødet

Nyt website

IT i undervisningen

 

 

Sune

 

19.15

 

Beslutning

 

 

 

  1. Agenda til skolebestyrelsesmødet d. 4. februar 2020

 

Byggeri (besøg af Finn Holm)

Kvalitetsrapporten

Budget 2020

Seksualundervisning og andre timeløse fag, hvordan arbejder vi med det på skolen.

Årsmøde: Udkast til beretning, Udkast til survey-spørgsmål og afklaring af proces, videre drøftelse af indhold på årsmødet den 18. maj i forhold til digital dannelse

 

 

Sune/Best.

 

19.20

 

 

 

 

  1. Eventuelt

 

Sune