Anti mobbestrategi

Hvad gør du som forælder ved mistanke om mobning?

MISTANKE

Hvis du som forælder får mistanke om, at der foregår mobning i dit barns klasse, er det vigtigt, at du skriver direkte til klasselæreren.

Skriv i beskeden:

Þ hvilke tegn, du har observeret eller hørt.

Bliv på egen banehalvdel og vær særlig opmærksom på, at ingen børn hænges ud som skurke eller helte i beskrivelsen.

Vær også opmærksom på, at din kommunikation til dit barn og øvrige forældre har stor betydning for klassens selvbillede og videre udvikling.

OPBAKNING

Teamet omkring klassen informerer klassens forældre om det fokus og de tiltag, afdækningen har givet anledning til.

Som forælder kan du bakke op om udviklingen ved at planlægge aktiviteter for børnegruppen uden for skolen. Du kan finde inspiration i skolens anti mobbestrategi - folder.

Husk at invitere alle/drenge/piger/på tværs af eksisterende grupperinger og lav gerne aktiviteter, hvor forældrene er med. Vær ekstra solidarisk over for enlige forsørgere, familier med mange børn og familier ramt af udfordringer.

EVALUERING

Som forælder vil du løbende få en statusbeskrivelse fra skolen om udviklingen i dit barns klasse under arbejdet med mobningen. Når der gennem længere tid har været tegn på bedring, og der ikke længere er behov for ekstra tiltag, får relevante parter besked.